Det började 1986 när Anders Nilsson grundade New Message AB. Med erfarenhet från sponsring, försäljning och event, var ambitionen att skapa nya plattformar för CRM system och evenemang. Med detta skapade Anders grunden för något som skulle växa långt bortom hans första vision. Med passion, intresse och känsla för att bygga möten, nätverk och professionella relationer utvecklades en rad bolag och koncept, alla med en gemensam kärna men med olika syften och partners.
Framgångar och erfarenheter
Resan tog fart med projekt som Globens invigning 1989, Fotbolls-EM 1992 och Friidrotts-VM 1995. En milstolpe nåddes 2003 under Solheim Cup på Barsebäck, där ett av Anders bolag ansvarade för biljett- och bokningssystem med tillhörande Call Center. Dessa erfarenheter gav Anders ovärderliga insikter i hur relationer och möten kan bli kraftfulla verktyg för tillväxt. Vad Anders inte då förstod, var att ett speciellt möte – med ANNIKA SÖRENSTAM, kom att påverka framtiden på ett avgörande sätt.
Efter att ha sålt 2 av sina operativa bolag bolag, fokuserade Anders på styrelseuppdrag, bland annat för SAS. Men som livet ofta gör, tog resan en oväntad vändning. Efter en mindre lyckad satsning inom livsmedelsindustrin tillsammans med bl a stjärnkocken Leif Mannerström, behövde Anders reflektera och fundera på nya framtidsmöjligheter.