Från visitkort till globala event - En berättelse om företagsfamiljen.

Det började när Anders Nilsson startade sitt första bolag 1986. Utifrån att i olika anställningar och roller samlat på sig 1.000-tals kontakter och visitkort från olika event, var tanken att med nya innovationer utveckla bättre produkter och tjänster för mötesindustrin. Ett begrepp som Anders tidigt blev intresserad av var - Relations Marknadsföring. Med passion och intresse för att skapa event och nätverk utvecklades olika koncept, produkter och bolag. Alltid med en vision - hållbara och mätbara affärsrelationer, det många kallar ROI, är grunden till företagsfamiljen.

Framgångar och erfarenheter

Resan tog fart med projekt som Globens invigning 1989, Fotbolls-EM 1992 och Friidrotts-VM 1995. En milstolpe nåddes 2003 under Solheim Cup på Barsebäck, där ett av Anders bolag ansvarade för biljett- och bokningssystem med tillhörande Call Center. Dessa erfarenheter gav Anders ovärderliga insikter i hur relationer och möten kan bli kraftfulla verktyg för tillväxt. Vad Anders inte då förstod, var att ett speciellt möte – med ANNIKA SÖRENSTAM, kom att påverka framtiden på ett avgörande sätt.

Efter att ha sålt 2 av sina operativa bolag bolag, fokuserade Anders på styrelseuppdrag, bland annat för SAS. Men som livet ofta gör, tog resan en oväntad vändning. Efter en mindre lyckad satsning inom livsmedelsindustrin tillsammans med stjärnkocken Leif Mannerström, behövde Anders reflektera och fundera på nya framtidsmöjligheter.

Tidningsomslag

Omstart i Roslagen

Med ny energi och en vilja att bygga något nytt, upptäckte Anders vikten av att kunna skapa nya affärskontakter som nyinflyttad i Roslagen. Via den lokala Rotaryklubben mötte han entreprenören Tommy Kårlin, och tillsammans arrangerades den 10 april 2014 det första evenemanget – RoslagsMinglet ett nätverkande forum med syftet att skapa samarbeten och nya affärsmöjligheter.

Mötet som förändrade allt

Under en entreprenörstävling 2017 träffade Anders IT-utvecklaren Kim Kalmer från Åland. Mötet blev startskottet för en ny era. Hösten 2018 grundade de tillsammans Card4Action AB. Ett koncept och sedemera bolag för nätverkande och professionella relationer – ett koncept Anders länge drömt om att förverkliga. Till detta anslöt senare ANNIKA SÖRENSTAM som delägare o partner, tack vare mötet 2003.

Expansion och nya kapitel

2023 tog Anders ytterligare ett stort steg genom att förvärva det globala nätverkskonceptet LunchIn, grundat av Kristian Andersson. Lunchin som under 2025 lanserat Nätverksmässan och Nätverksresor.

Företagsfamiljen 2025 och framåt

2025 lanseras nya koncept och produkter. Med en brinnande passion för att hjälpa fler att bygga hållbara professionella relationer, fortsätter bolagen och dess teammedlemmar att utveckla produkter och lösningar som hjälper bla fastighetsägare, kontorshotell och arrangörer att växa – med ny teknik som sätter värdeskapande och hållbara relationer i centrum. En av flera produkter är New Business Center - MeetingPoint, ett koncept anpassat för mötesplatser som vill få fler kunder genom att utveckla möjligheten att finna nya affärskontakter och nätverka på plats. Till denna produkt har vi utvecklat en ny produkt tillsammans med entreprenören Linus Fridberg som heter SPACE4ACTION, som via 3D filmer förenklar digital marknadsföring.

En historia om möten, visioner och framtidstro

Företagsfamiljen är mer än bolag, produkter, koncept och metoder. Det är ett resultat av många medarbetares engagemang, innovation och insikt att hållbara relationer är nyckeln till framgång för fler. Vill du bli en del av vår resa? Vi ser fram emot att träffa dig digitalt, eller över en kopp kaffe.

Lunchin

Sedan hösten 2023 ingår yrkesnätverket Lunchin och dess varumärken i företagsfamiljen under bolaget RelationsKapital i Norden AB.

Här kan du läsa mer om Lunchin

Välkommen med på resan mot ett hållbart RelationsKapital på flera platser och orter i Norden.

Relationskapital Logotyp