Det började när Anders Nilsson startade sitt första bolag 1986. Utifrån att i olika anställningar och roller samlat på sig 1.000-tals kontakter och visitkort från olika event, var tanken att med nya innovationer utveckla bättre produkter och tjänster för mötesindustrin. Ett begrepp som Anders tidigt blev intresserad av var - Relations Marknadsföring. Med passion och intresse för att skapa event och nätverk utvecklades olika koncept, produkter och bolag. Alltid med en vision - hållbara och mätbara affärsrelationer, det många kallar ROI, är grunden till företagsfamiljen.
Framgångar och erfarenheter
Resan tog fart med projekt som Globens invigning 1989, Fotbolls-EM 1992 och Friidrotts-VM 1995. En milstolpe nåddes 2003 under Solheim Cup på Barsebäck, där ett av Anders bolag ansvarade för biljett- och bokningssystem med tillhörande Call Center. Dessa erfarenheter gav Anders ovärderliga insikter i hur relationer och möten kan bli kraftfulla verktyg för tillväxt. Vad Anders inte då förstod, var att ett speciellt möte – med ANNIKA SÖRENSTAM, kom att påverka framtiden på ett avgörande sätt.
Efter att ha sålt 2 av sina operativa bolag bolag, fokuserade Anders på styrelseuppdrag, bland annat för SAS. Men som livet ofta gör, tog resan en oväntad vändning. Efter en mindre lyckad satsning inom livsmedelsindustrin tillsammans med stjärnkocken Leif Mannerström, behövde Anders reflektera och fundera på nya framtidsmöjligheter.